بسترن B30 عملا در سال 2015 بعنوان یک محصول تجاری وارد بازار داخلی چین گردید اما گر نگاهی به عقبه این خودرو بیاندازیم متوجه تاریخچه نه چندان روشن این خودرو خواهیم شد.شرکت فاو در سال 2010 نمونه مفهومی این خودرو را در نمایشگاه شانگهای چین بعنوان یک سدان شهری رونمایی کرد.در سال بعد شرکت فاو نسخه تجاری B30 را با نام "اولی" عرضه نمود که بدلیل عدم موفقیت سریعا تولیدش را متوقف کرد.فاو که در این سگمنت خودرویی دیگری نداشت تصمیم گرفت با تغییرات بر روی نمونه مفهومی سال 2010 ،نسخه تجاری را به سبد خود اضافه کند. این تلاش فاو در سال 2015 نتیجه داد و عملا نسخه تجاری بسترن B30 در سال 2015 به بازار داخلی چین عرضه شد

همانطور که مطلع هستید کمپانی فاو برای بیشتر محصولات خود از پلت فرم های تاریخ گذشته کمپانی های دیگر استفاده می کند. برای مثال بسترن B50F بر روی پلت فرم مزدا توسعه داده شده است. بسترن B30 هم از این قاعده مستثنی نبوده و پلت فرم این خودرو از نسل قبلی فولکس واگن "بورا"با نام PQ32 به عاریت گرفته شده است. قابل ذکر است که فولکس واگن از شرکای قدیمی کمپانی فاو می باشد.

 

به لحاظ ساختاری عرضه محصولات در بیشتر خودروسازی های جهان وقتی که عدد نام یک خودرو کوچکتر می گردد ،آن محصول در رتبه پایین تری قرار خواهد گرفت و همچنین  محصول با عدد کوچکتر از ابعاد کوچکتری نسبت به محصولات با عدد بزرگتر برخودار است.بسترن B30 از لحاظ ساختار عرضه محصولات در رتبه پایین تری نسبت به B50 قرار دارد اما بر خلاف تصور B30 از ابعادی بزرگتری نسبت به B50  برخوردار می باشد

 

بسترن B30 از ابعادی برابر با 1500 میلیمتر در ارتفاع،1790 میلیمتر در عرض و 4625 میلیمتر در طول برخوردار بود و فاصله دو محور آن برابر با 2630 میلیمتر می باشد. همانطور که مشخص است بسترن B30 در طول و عرض و ارتقاع اندکی بزرگتر B50 بوده و فقط فاصله دو محور این خودرو 3 میلیمتر کوچکتر از B50 می باشد.

 

همین ابعاد بزرگتر باعث شده که فضای 480 لیتری صندق بار B30 حدود 30 لیتر بزرگتر از B50 گردد.

نمی توان از حق گذشت که محصولات بسترن B50 همیشه جذاب و جوان پسند بوده و هست. شاید یکی از دلایل موفقیت بسترن B50F در بازارهای ایران هم همین زیبایی خاص نسبت به رقبای دیگر چینی باشد. بسترن B30 در نمای جلوی خودرو بسیار خوب و مطمئن عمل کرده بصورتی که چراغهای خوش فرم در طرفین و جلو پنجره کرکره ای با نوار های کرمی در دماغه خودرو نمایی کاملا جسور،تهاجمی و علی الخصوص جوان پسند را ارائه کرده است.

 

در نمای جانبی هم شاهد خط شانه ای مواجی هستیم که از آخرین نقطه چراغ جلو شروع شده و در اواسط  درب عقب  با یک انحنای ملایم به سمت بالا متمایل می گردد و در نهایت در گوشه چراغ های عقب تمام می شود. همچنین فرورفتگی پایین درب ها باعث سه بعدی و حجیم شدن نمای بدنه شده است.

 

 برخلاف نمای جلو و بغل بسترن B30،طراحان این خودرو سادگی و طراحی بدور از تجملی را برای عقب این خودرو در نظر گرفته اند . چراغهایی با قاب ساده و عدم به کار بردن نوارهای فلزی ،نمای عقب بسترن B30 را تا حدودی خسته کننده کرده است.البته لبه به کار برده شد در درب صندوق کمی این نقیصه را جبران نموده و سعی شده حس اسپرت و جوان پسند بودن به بیننده القا گردد.

بسترن برای انتقال قدرت این موتور به جعبه دنده های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین مجهز شده است. این گیربکس سیستم Failure Protection دارد بصورتی که در صورتی خرابی گیربکس راننده می‌تواند بدون آسیب به این مجموعه با سرعت کم خود را به تعمیرگاه برساند.

 

امکانات ایمنی بسترن B30 هم با توجه به کسب 5 ستاره ایمنی از CNCAP مناسب و قابل قبول می باشد.این خودرو بسته به تیپ های مختلف دارای 2کیسه هوا بوده و از سیستم های ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌های آن به طور استاندارد بهره می برد.